Neon neon neon

Ja, nu är jag hemma, eller ja jag kom hem för en vecka sen. Känns helt galet, helt tokigt att jag kommit hem från något så overkligt som Amerika. Det som jag bara sett internet filmer och serier. Vi var borta två veckor, tre dagar innan hemfärden var vi iväg på en tripp för att se Hollywoodskylten och ta bilder. Det var min höjdpunkt och jag tror att det var då allt gick upp för mig. Att det var på riktigt. Tårar rann och störtnöjd var jag för att fått se allt detta på dom här två veckorna. Åh, jag önskar alla kunde få se detta land. Jag kände mig nästan hemma på något vis och det kändes så attans bra. 
 
Som skrivet i det tidigare inlägget började våran resa i San Francisco. Där var vi tre dagar. Kollade in Golden gate Bridge, shoppade, åkte "cabelcar" och vandrade i en park med massa träd som överlevt i flera tusen år tillbaka i tiden. 
Sedan forstatte våran tripp söderut. Efter första resadag övernattade vi i Monterey, andra natten övernattade vi i en mysig stad med härliga surfdudes, med namnet Pismo Beach. Dagen därpå körde vi gärnet genom öknen och de stora fälten och tog oss till Las Vegas. Helt galen och overklig stad. Kanske inte just något i min stil men det är verkligen något man ska ha sett någon gång. 
 
 
Där hade vi sovplats i två nätter, så dagen efter en natt i Vegas gjorde vi oss redo för en fem timmars bilresa till Grand Canyon som inte ens går att beskriva med ord. Det var lättast sagt magiskt. 
En natt till och sedan satt vi i bilen igen, den gången vidare mot Los Angeles! Åh LA, min stad, mitt hem, I'll be back soon! 
Fyra dagar hade vi i LA. Lät bilen vila första dagen och tog oss en dag vid stranden och hotellets pool. Dag två däremot, då körde vi upp till bergen för att se de nio 13 meters höga bokstäverna, HOLLYWOODSKYLTEN! Många knäppnta bilder senare på utsikten och skylten landade vi i stan för att se alla stjärnor i gatan, Walk of fame. Fränt må jag säga! Sen for vi hem och direkt ner i poolen.
Dag tre - LA. Universal Studios, otroligt kul och häftigt det med. Där fanns studioturer som visade uppsatta kulisser från filmer och serier och mycket annat man inte får se annars. Inne på universal fanns också attraktioner och något vid namn "House of Horror" och jag vågade mig in.. snabbt sagt ytterst ovanligt. Men jag gjorde det och efter många skrik och skutt var jag ute. 
Vår sista dag blev en riktigt slapp dag, vi gjorde oss lite extra fina till middag eftersom detta också blev som ett hejdå till Ellen som vi lämnade senare på natten när vi for till flygplatsen med gråten i halsen. 
   
 
Så nu är jag hemma, jag är tillbaka i skolan, jag är tillbaka till jobbet och verkligheten. Tack Anton, Pappa och Ellen för allt. Det har varit så otroligt häftigt!
Om ni får tid och vill se ännu fler bilder, kolla in min systers blogg eabergstrom.wordpress.com
 
(Orkade inte renskirva detta inlägg) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0